Günümüzde reklamcılık anlayışı Firmalar için site oldukça
değişmiş bir vaziyette. Eskiden gelenekselleşmiş olarak tabir edebileceğimiz
dergi, gazete, pankart, radyo ve televizyon gibi iletişim araçları reklam için
oldukça yoğun talep gören sektörlerken, günümüzdeyse bu yoğunluk dijital
dünyaya yani internete kaymış durumda. Bunun sebebi elbette ki bir tesadüf
değildir.
Bunu anlamak için internetin ilk olarak çıktığı dönemlere
biraz göz atalım. İnternet ilk olarak 1969 yılında Amerika’da bulunan 4
üniversite öğrencisi tarafınca bir yerel ağ kapasitesinde kurulmuştur. Elbette
ki dönemin şartlarına göre değerlendirdiğimizde bu oldukça gelişmiş bir
teknoloji olsa da günümüz standartlarında baktığımızda çöp desek yeridir. Bunun
sebeplerini birer birer inceleyelim.
İnternetin kurulduğu ilk dönemlerde ağ yönetim dinamik
web sitesi sistemleri, alan adları, arama motorları, gibi en temel internet
teknolojileri bulunmadığı için internetin kullanımı kadar yaygınlaşması da
oldukça uzun sürmüştür. Şimdi bu bahsettiğim 3 kavrama göz atalım. Ağ yönetim
sistemi olarak tabir ettiğimiz şey bir nevi içerik yönetim sistemidir. Verileri
düzenli ve sistematik depolamak ve diğer bilgisayarlarla iletişimi düzenli hale
getirmek için yazılmış protokollere ağ yönetim sistemi denir.
Alan adı ise web tarayıcısının adres satırına yazdığınız web
sitesi adlarına verilmekte olan genel addır. Bu ad sayesinde herhangi bir web
sitesinin IP adresine sahip olmasanız bile o web sitesine rahatlıkla erişim
sağlayabilirsiniz. Bir alan adı satın almaya karar verdiğiniz takdirde
unutmamanız gereken bazı önemli şeyler vardır. Bunlar alan adı standartlarıdır.
Seçeceğiniz alan adı kısa ve öz olmakla beraber kesinlikle karmakarışık
numaralardan veya alelade seçilmiş sözcük gruplarından oluşmamalıdır.
Aksi halde arama motorlarının sorgu listelerinde ekonomik
web sitesi hiçbir suretle yer alamazsınız. Bu yüzden alan adını seçerken
oldukça iyi düşünmelisiniz. Diğer konumuza geçelim. Arama motoru nedir? Arama
motoru internetteki bulunan karmakarışık veri yığınlarını düzenleyerek
kullanıcıların önüne filtrelenmiş ve düzenli bir sorgu listesi sunmak için
tasarlanmış bir web altyapısıdır. Web sitesi yapan firmalar web sitelerini
tasarlarken bu arama motorlarının belirlemiş oldukları standartlara göre
tasarım ve özelleştirme imkânı sunarlar. Aksi takdirde arama motorları web
sitenizi SPAM yani gereksiz içerik olarak algılayabilir ve bunun sonucu olarak sorgularda
gözükmesiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder