Herkese yeni bir yazımızdan daha merhabalar, bugün sizlerle
beraber hayatımızda oldukça önemli bir yere sahip olan web teknolojilerini, web
reklamcılığını ve son olarak da modern reklamcılık anlayışını inceleyeceğiz.
Ayrıca sizlerden ricam odur ki bu makalemizden sonra hazır otel sitesi konulu
makalemize göz atmanızdır ki bu bizlere manevi olarak destek olmanızı
sağlayacaktır.
Web teknolojileri ana konumuz olduğunda doğal olarak da
internetten bahsedeceğiz. İnternet içerisinde bulunduğumuz çağ içerisinde her
yaştan, her ırktan, her türlü toplumsal zümreden insan barındırdığını internet
günümüzde tamamıyla yeni bir dünya gibidir ki bunun en önemli yanı reklamcılık
açısından değerinin simgesidir.
Bu açıdan baktığımızda internet ortaya çıktığı dönemden
popülerleştiği döneme kadar her açıdan reklamcılık açısından değerli bir hale
gelmiştir. Konu dinamik web sitesi reklamcılık olduğunda web
teknolojileri her daim önemli bir yer etmiştir. Web teknolojileri ile reklam
yapmanın en büyük önemi reklamcılıktır.
Biz web tasarımcılarının reklamcılık konusu olduğunda eski
reklamcılık yöntemlerinden bahsetmesi oldukça doğal bir durumdur. Şimdi sizlere
biz web tasarımcılarının geleneksel reklamcılık yöntemleri olarak bahsettikleri
eski yöntemlerin dezavantajlarından bahsedeceğim.
Geleneksel reklamcılık yöntemleri; televizyona reklam ekonomik
web sitesi vermek, radyo reklamı yaptırmak, dergilere reklam vermek, gazete
köşelerine yazılar vermek, pankart afileri hazırlamak gibi çok uzun yıllardan
beridir kullanılan yöntemler olarak sayabileceğimiz yöntemlerdir ki bu
reklamcılık yöntemlerinin birçok dezavantaja sahip olduğu da bir gerçektir.
En öncelikli olarak bahsetmemiz gereken konu televizyon
reklamcılığının dezavantajlarıdır ki bunun şöyle açıklayalım. Eğer ki
televizyona reklam vermeye karar verirseniz bir reklam filmi çektirmeniz
gerekecek ve dolayısıyla bu reklam filmi için set, oyuncu kadrosu, senaryo,
yönetmen gibi birçok işlevsel birime ihtiyacınız olacaktır ki bu birimlerin her
biri ayrı bir maliyet olacağı gibi aynı zamanda bu reklamın nihayete ererek
tamamlanana kadar size herhangi bir verim getirmeyeceği yani diğer bir değişle
tam manasıyla angarya denebilecek bir hazırlık sürecine sahip olduğu gerçeğini
de göz önünde bulundurmak gerekir.
Bu reklamcılık yöntemlerine kıyasla web reklamcılığı hem
ulaşabileceği kitlelerin genişliği hem de maliyeti açısından bu yöntemlerin her
birinden daha avantajlıdır ve dolayısıyla günümüzdeki en ideal reklamcılık
yöntemi de budur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder