Herkese yeni bir makalemizden daha merhabalar, bugün
sizlerle beraber hayatımızda önemli bir yer eden interneti, web teknolojilerini
ve internet reklamcılığını inceleyeceğiz. Bu sayede internet aracılığıyla
reklam yapmanın önemini anlamış olacaksınız. Ayrıca bu makalemizden sonra Firmalar için site konulu makalemizi de okumanızı tavsiye ederiz.
Konu internet olduğunda değinilmesi gereken en önemli konu
elbette ki reklamcılıktır. Bunun sebebiyse tabi ki de internetin barındırdığı
kullanıcı kitlesinin reklamcılık açısından potansiyelidir ki günümüzde aktif
olarak reklamcılığın internet üzerinden yürümesinin temel sebebidir. İnternet
her daim hayatımızdaki önemli servislerden hazır emlak sitesi birisi
olmuştur. Özellikle çıktığı dönemden itibaren baktığımızda internetin ilkel
dönemlerinde bile her daim internetin teknoloji olarak olabilecek en fazla
kullanıcıyı barındırmayı hedeflediğini söyleyebiliriz ki bu gayet doğaldır.
İnternetten önceki dönemlere gittiğinizde reklamcılık gibi
bir eyleme girişmek isterseniz biz web tasarımcılarının geleneksel reklamcılık
yöntemleri olarak niteledikleri reklamcılık yöntemlerine başvurmak zorunda
kaldığını görüyoruz. Bu yöntemleri televizyona reklam vermek, radyo reklamı
yaptırmak, dergilere içerik hazırlamak, gazetelere köşe yazıları vermek,
pankartlara afişler hazırlamak gibi sıralayabiliriz. Bu yöntemlerin en büyük
dezavantajları hazırlık süreçleri, maliyetleri ve gerektirdiği birimler olarak
sıralanabilir ki böyle bir şeyi web teknolojileri kullanılarak yapılan
reklamlar ile karşılaştırdığımızda kelimenin tam manasıyla angarya
diyebileceğimiz bir hal alıyor.
Bunu bir örnekle de açıklayabiliriz. Örneğin televizyona
reklam vermek isterseniz doğal olarak bir reklam filmi çekmeniz gerekecek hazır firma sitesi ve bu reklam filmi içinde doğal olarak set, yönetmen,
oyuncular, senaryo gibi bazı birimleri yönetecek insanlar ve çevreye ihtiyaç
duyacaksınız ki bu sizler için ekstra maliyet olmakla beraber aynı zamanda
hazırlık süreci açısından da değerlendirdiğimizde web teknolojileri kullanılarak
yapılan reklamcılıktan her açıdan dezavantajlı ve angarya olduğu açıktır.
Dolayısıyla eğer ki reklam aracı olarak interneti kullanmayı
tercih ederseniz hem bu uzun hazırlık sürecinden hem de bu ekstra gereksiz
maliyetlerden kurtularak çok daha ucuza çok daha fazla bir kitleye
ulaşacaksınız. Burada en önemli nokta geleneksel reklamcılık yöntemleri ile
ulaşılabilen insan kitlesinin web teknolojilerinden kat kat az olmasıdır ki
geleneksel reklamcılık yöntemlerinin genellikle yerelde etkili olduğunu düşünecek
olursak bu doğaldır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder